نوشته شده توسط : afra

پارچه شانل بافت و ترفندهای دوخت آن

ترفند دوخت پارچه شانل بافت

حتما تا به حال با پارچه جذاب شانل در میان پارچه های پاییزه مواجه شدید. پارچه شانل یکی از زیباترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت لباس های پاییزه از آن استفاده کنید. این پارچه با تنوع بالا در رنگ و الیاف به کار رفته در بافت آن، زیبایی خاصی دارد. پارچه شانل یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای دوخت انواع کت و دامن و کت و شلوارهای زنانه محسوب می شود. در واقع اگر برای فصل پاییز و زمستان به استایلی رسمی نیاز دارید، این پارچه می تواند انتخاب خوبی برای انواع مانتو، کت، شنل و لباس های مهمانی شما باشد. اگر مایلید با این پارچه خاص و خیره کننده بیشتر آشنا شوید، مطالعه این مطلب برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

خرید پارچه شانل پالتویی

آشنایی با پارچه شانل (بافت)

پارچه شانل در دسته پارچه های توییت قرار می گیرد. این پارچه با داشتن الیاف برجسته و بافتی تار و پودی، یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه محسوب می شود. این پارچه با توجه به الیافی که در بافت آن به کار رفته، زیر دستی نرم و لطیف امواج الکترو مغناطیسی و البته برجسته دارد. در تولید پارچه شانل از الیاف مختلفی مانند پشم یا پلی استر استفاده می شود. جنس الیاف به کار رفته در این پارچه می تواند در میزان وزن و ضخامت آن تاثیر داشته باشد.

آشنایی با پارچه شانل (بافت) | پارچه نگار

یکی از مهمترین دلایل جذابیت این پارچه برای دوخت لباس های پاییزه، شکل الیاف به کار رفته در آن است. به طور معمول شما می توانید فرم در هم پیچیدن تار و پودها را در پارچه شانل با چشم مشاهده کنید. این الیاف قابل لمس در بعضی از مدل ها، با الیاف لمه تزئین می شوند. به همین دلیل این پارچه می تواند گزینه ای جذاب برای دوخت لباس های مجلسی رسمی باشد.

نکات مهم برای دوخت پارچه شانل (بافت)

همانطور که اشاره شد، پارچه شانل گزینه ای ایده آل برای دوخت لباس های رسمی است. با اضافه کردن یک آستر ساده، می توانید از این پارچه برای دوخت لباس های زمستانی نیز استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید، الیاف متفاوت این پارچه ممکن است دوخت آن را با چالش هایی همراه کند. پارچه شانل در ضخامت های مختلفی تولید می شود و هنگام دوخت باید جنس الیاف و قطر آن را در نظر داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای دوخت این پارچه پرطرفدار، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

به طرح پارچه شانل توجه کنید

نکات مهم برای دوخت پارچه شانل (بافت)

پارچه شانل تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد اما معمولا مدل های چهارخانه آن طرفداران بیشتری دارد. اگر دچار اضافه وزن هستید، بهتر است به سراغ پارچه های بافت ساده با رنگ های تیره بروید. چهارخانه های ریز و طرح های پراکنده با رنگ های خنثی نیز برای شما مناسب تر است. البته برای دوخت کت های شیک و خاص مناسب استایل کژوال، پارچه شانل طرحدار ناخود آگاه جمعی گزینه ایده آلی محسوب می شود.

از میز کار استفاده کنید

میزکار خیاطی

پارچه شانل با توجه به بافتی که دارد، نخ و پرزهای اطراف را به خود جذب می کند. علاوه بر این، در هنگام برش زدن ممکن است خرده نخ ها و پرزهایی تولید کند که به اطراف می چسبند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از میز کار استفاده کنید. قبل از پهن کردن پارچه و اقدام به برش، بد نیست میز را کاملا تمیز کرده و اطراف خود را خلوت کنید.

به جهت قرارگیری الگوها دقت کنید

جهت قرار گیری الگو برای دوخت پارچه شنل بافت

اگر پارچه شما طرحدار است، باید الگوها را در یک راستا قرار دهید تا قرینگی طرح در قسمت های مختلف لباس حفظ شود. این نکته به شما کمک می کند در نهایت لباس زیباتری داشته باشید. اگر برای شما سوال است که کدام طرف پارچه شانل، طرف راست و روی آن است، به برجستگی الیاف توجه کنید. معمولا آن قسمت که الیاف برجسته تری دارد، روی پارچه شانل محسوب می شود.

پارچه شانل را دو لایه برش ندهید

پارچه شانل را دو لایه برش ندهید

پارچه شانل حالتی بافت دار دارد در نتیجه ضخامت آن کم نیست. برای اینکه تسلط بیشتری بر پارچه داشته باشید، بهتر است الگوها را روی یک لای باز پارچه قرار دهید و برش بزنید.

به یک قیچی تیز نیاز دارید

همانطور که اشاره شد، الیاف بافته شده پارچه شانل اندکی حساس هستند. برش زدن این پارچه با قیچی های کند به راحتی به الیاف آن آسیب می زند. سعی کنید الگو را روی پارچه فیکس کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، با یک قیچی تیز فرآیند برش را انجام دهید. از آنجایی که این پارچه اندکی لغزنده است، برای فیکس کردن الگو روی آن می توانید از سوزن ته گرد استفاده کنید. استفاده غریزه مرگ از وزنه روی الگو نیز می تواند به شما کمک کند.

با احتیاط کوک بندی کنید

برای اینکه هنگام دوخت به اندازه کافی روی پارچه تسلط داشته باشید، بهتر است ابتدا کوک بندی کنید. البته کوک بندی در میان الیاف لغزنده شانل ممکن است کمی دشوار باشد. برای حل این مشکل می توانید از سوزن ته گرد و یا کوک های درشت و با فاصله کمک بگیرید.

سوزن مناسب انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، پارچه شانل ضخامت مشخصی ندارد. با توجه به جنس و قطر الیاف به کار رفته در این پارچه، ممکن است ضخامت آن متفاوت باشد. البته همیشه استفاده از یک سوزن نو برای دوخت لباس بهترین کار ممکن است. در نظر داشته باشید، برای پارچه های نازک و سبک می توانید از سوزن های معمولی استفاده کنید. اگر پارچه شما ضخیم و سنگین است، به سوزن های قطورتر نیاز دارید.

طول دوخت مناسب انتخاب کنید

با توجه به بافت خاص پارچه شانل، برای استحکام بیشتر درزها بهتر است از کوک های ریز استفاده کنید. ابعاد 2-3 میلیمتر برای کوک ها می تواند مناسب باشد. نهایت سعی خود را بکنید تا مجبور نشوید درزهای دوخته شده را باز کنید. این کار به شدت به بافت این پارچه آسیب می رساند.

به لایه های تثبیت کننده نیاز خواهید داشت

برای محافظت بیشتر از درزهای لباس می توانید از نوار اریب و لایه های تثبیت کننده استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کنند تا با تسلط بیشتری لباس را بدوزید. استفاده از لایه های تثبیت کننده در نهایت نیز به دوام بیشتر لباس منجر خواهد شود. اگر از آستر استفاده نمی کنید، مدل دوخت زیگزاگ یا اورکلاک برای تقویت درزها مناسب خواهد بود.

پاک دوزی پارچه شانل را فراموش نکنید

پاک دوزی پارچه شانل را فراموش نکنید

فرم بافت الیاف تار و پود در این پارچه، زمینه را برای نخ کش شدن آن فراهم کرده است. برای حل این مشکل به طور قطع به سر دوز یا پاک دوزی نیاز دارید. استفاده از نوارهای اریب برای محافظت از درزهای لباس ایده خوبی خواهد بود.

مدل های ساده انتخاب کنید

دوخت لباس های مدل دار و پیچیده با پارچه شانل چندان توصیه نمی شود. ممکن است این پارچه حساس در فرآیند برش و دوخت نخ کش شده یا الیاف آن دچار کشیدگی و آسیب شوند. به همین دلیل بهتر است به لباس هایی با ذهن آگاهی مدل و الگوی ساده اکتفا کنید. البته زیبایی چشمگیر این پارچه به تنهایی برای داشتن لباسی جذاب کافی است.

به جای دکمه ها توجه کنید

ایجاد حفره های زیاد روی پارچه شانل که خود دارای بافت تار و پودی است، ریسک پارگی لباس را بالا می برد. دوخت مدل هایی که نیاز به جای دکمه ندارند، می تواند ایده خوبی باشد. در صورت نیاز به ایجاد جای دکمه روی این پارچه، تقویت بافت پارچه با لایه های تثبیت کننده را فراموش نکنید.

آستر مناسب پیدا کنید

بعضی از مدل های این پارچه ممکن است زبر باشند. در نتیجه تماس مستقیم آنها با پوست بدن شاید آزاردهنده به نظر برسد. برای حل این مشکل به آستر کشی نیاز دارید. با آستر کشی پارچه شانل، می توانید یک لباس گرم و سبک برای روزهای سرد داشته باشید. در هنگام انتخاب رنگ آستر، بد نیست رنگ زمینه پارچه را مد نظر قرار دهید. پارچه های ساتن باکیفیت، می تواند انتخاب خوبی برای آستر این لباس باشد.

نکات مهم برای نگهداری از پارچه شانل (بافت)

به طور خلاصه می توان گفت، باید با پارچه شانل همان رفتاری را داشته باشید که با انواع پارچه های پشمی و بافتنی دارید. بهتر است این پارچه را با احتیاط بشویید. ترجیحا در لباسشویی قرار ندهید و هنگام شستشوی دستی، از چلاندن آن بپرهیزید.

اگر لباس شما دچار لکه شد، سریعا سعی کنید لکه را پاک کنید. برای شستشو از شوینده های ملایم کمک بگیرید و چند دقیقه ای لباس خود را بخیسانید. اگر قصد دارید برای طولانی مدت لباس را استفاده نکنید، آن را درون کاور قرار داده و در کمد آویزان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پارچه مخمل کبریتی و 6 ایده هیجان انگیز دوخت لباس پاییزه

پارچه مخمل کبریتی و ایده دوخت لباس پاییزه

پارچه مخمل کبریتی یک انتخاب فوق العاده شیک و عالی برای روزهای پاییز است. همانطور که می دانید این پارچه دوست داشتنی هیچ وقت قدیمی نمی شود. علاوه بر این به راحتی با لباس های مختلف ست شده و یک استایل منحصربه فرد برای شما می سازد. از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید و مطمئن باشید این لباس ها تا سالیان سال برای شما قابل استفاده هستند. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و پیدا کردن ایده های جذاب و هیجان انگیز جهت دوخت آن، جذاب و مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی به عنوان یک پارچه کاربردی، طرفداران بسیاری دارد. یقینا شما نیز تا به حال حداقل یک لباس پاییزه محبوب با این پارچه در کمد خود داشتید. همانطور که می دانید، پارچه مخمل کبریتی در دسته خانواده پارچه های مخمل قرار می گیرد. البته تنوع بالای طرح و جنس این پارچه به حدی زیاد است که خود دسته ای مستقل در میان پارچه های مخمل دارد.

پارچه مخمل کبریتی دارای بافت های برجسته عمودی است. در واقع همین خطوط برجسته عمدی ریز یا درشت عامل جذابیت این پارچه محسوب می شود. علاوه بر این، این مدل از پارچه مخمل با همین خطوط عمودی از سایر مدل ها متمایز شده و به اسم مخمل کبریتی شناخته می شود. این پارچه از نظر جنس، طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارد.

در بیشتر موارد پارچه مخمل کبریتی از پنبه ساخته می شود. البته تولید کنندگان در تولید پارچه از انواع الیاف پلی استر و پشم نیز استفاده می کنند. مخمل کبریتی در طیف های رنگی بی شماری تولید می شود و به همین رینو ویروس دلیل گزینه ای بی رقیب برای دوخت لباس پاییزه است.

تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

تاریخ نگاران معتقدند در طراحی و تولید پارچه مخمل کبریتی، از پارچه فوستین الهام گرفته شده است. پارچه فوستین تقریبا 200 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و بافتی برجسته و زبر داشت. می توان گفت پس از سال ها فعالان صنعت نساجی در انگلستان قرن هجدهم، موفق شدند مخمل کبریتی را به عنوان یک پارچه شیک و مدرن طراحی و عرضه کنند. البته در بعضی منابع ذکر شده است که شاید این پارچه نام خود را از یک خاندان بریتانیایی با نام Corderoy گرفته باشد.

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

باید گفت این پارچه در طول سال های 1700 در بین تمام اقشار جامعه بریتانیا محبوبیت زیادی پیدا کرد. در طی قرن نوزدهم این محبوبیت کم رنگ شد و دوباره در طول جنگ جهانی اول مورد توجه قرار گرفت. بد نیست بدانید، پارچه مخمل کبریتی برای مدت کوتاهی به پارچه لباس ‌های پیاده نظام و همچنین یونیفرم مدارس آن دوره تبدیل شد. این پارچه در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت معقولی داشت تا اینکه در دهه 1950 از مد افتاد. در اوایل قرن بیستم مخمل کبریتی مجددا مورد استفاده طبقه کارگر جامعه قرار گرفت.

از آن زمان تا به امروز بارها این پارچه به صورت دوره ای مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل و با توجه به پیشینه این پارچه، می توان گفت هرگز قدیمی نمی شود. در نتیجه شما می توانید برای طولانی مدت از این پارچه بادوام و همه کاره لذت ببرید.

ایده دوخت پارچه مخمل کبریتی

همانطور که اشاره شد، از مخمل کبریتی می توان برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کرد. این پارچه به عنوان یک پارچه پاییزه، بسیار نرم و سبک و تا حدی گرم و ضخیم است. اگر به دنبال ایده ای برای استفاده از این تب یونجه چیست پارچه در استایل خود هستید، مطالعه ادامه مطلب برای شما الهام بخش خواهد بود.

شلوارهای گرم

یکی از بهترین و شیک ترین لباس هایی که می توانید با پارچه مخمل کبریتی بدوزید، شلوار است. شلوارها می توانند جذاب ترین آیتم استایل شما باشند. مخصوصا در روزهای خنک پاییز و حتی زمستان می توان بر کارایی و زیبایی شلوارهای مخمل تاکید کنید. با توجه به اینکه مخمل کبریتی به طور کلی ایستایی خوبی دارد، برای دوخت شلوار بسیار مناسب است.

شلوار با پارچه مخمل کبریتی | فروشگاه آنلاین پارچه نگار

اگر طرفدار شلوارهای اسلیم فیت و تنگ هستید، کبریتی های ریز را انتخاب کنید. برای دوخت شلوار مام استایل با این پارچه به سراغ کبریتی های متوسط بروید. مخمل کبریتی با خطوط درشت و برجسته برای دوخت شلوار بگ و واید لگ مناسب تر است. تنوع بالای این پارچه باعث شده است بتوانید با آن لباس های مختلفی بدوزید.

 

مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی

 

معمولا در فصل پاییز با پوشیدن مانتو دچار مشکل می شویم. دلیل آن نیز واضح است، مانتو به اندازه کافی برای روزهای خنک پاییز، گرم نیست. اگر از پوشیدن لباس های گرم زیر یا روی مانتوهای نخی در پاییز خسته شدید، باید یک راه حل جدید امتحان کنید. در واقع اگر یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوی پاییزه انتخاب کنید، این مشکل به راحتی حل می شود. دوخت مانتو پاییزه با کاربرد چای رقیق پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند مانتویی سبک و نسبتا گرم داشته باشید.

مانتو پاییزه مخمل

مانتوهای پاییزه با این پارچه معمولا اورسایز هستند. در واقع می توانید مطمئن باشید این مانتو سنگین نیست و محدودیت حرکتی نیز برای شما ایجاد نمی کند. مانتوهای مخمل را می توانید با انواع شلوار جین و اکسسوری های بافتنی ست کنید. در روزهای سرد نیز به راحتی با اضافه کردن یک پلیور سبک، استایل متفاوتی با این مانتو خواهید داشت.

کت و شلوار رسمی

خیلی از خانم ها ترجیح می دهند برای حضور در محیط های رسمی یا حتی مهمانی ها، کت و شلوار بپوشند. اگر مایلید استایل رسمی خود را برای فصل سرد تغییر دهید، بد نیست پارچه مخمل کبریتی را امتحان کنید. این پارچه فوق العاده و همه کاره برای دوخت کت و شلوارهای رسمی زنانه بسیار مناسب است. با انتخاب یک طرح مناسب، این کت و شلوار می تواند استایل کاری شما را بسازد. با ایجاد تغییراتی در طرح یقه، شما می توانید این کت و شلوار را در مهمانی ها و حتی عروسی نیز بپوشید.

کت و شلوار زنانه با پارچه مخمل کبریتی

فراموش نکنید یکی دیگر از استایل های محبوب و رسمی زنانه، کت و دامن است. مخمل کبریتی برای دوخت کت و دامن های بلند و رسمی یا کوتاه و نیمه رسمی و دخترانه بسیار ایده آل است. با اندکی خلاقیت می توانید یک مدل مناسب برای استفاده در مهمونی های دوستانه و یا استایل شیک کاری داشته باشید. در روزهای زمستان تنها با اضافه کردن یک پالتو یا پانچو مناسب در این کت و دامن می درخشید.

پیراهن مجلسی کلاسیک

معمولا زمانی که از پیراهن مجلسی صحبت می شود، همه به پارچه های براق فکر می کنند. اما اگر شما طرفدار ساده پوشی و استایل مینیمال و یا کلاسیک هستید، پیراهن مجلسی مخمل برای شما بهترین گزینه است. اگر بیماری مسافرت بتوانید یک مدل مناسب پیدا کنید، دنیای بی نهایت پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند در هر مهمانی نگاه همه را به خود جذب کنید.

پیراهن مجلسی ساده

پارچه مخمل کبریتی برای دوخت پیراهن مجلسی کوتاه، بلند، انواع پیراهن های کلاسیک و حتی دخترانه بسیار مناسب است. بد نیست در نظر داشته باشید، مخمل کبریتی درشت برای دوخت لباس فانتزی مناسب تر است. اگر مایلید لباس ساده ای داشته و باشید و برای طولانی مدت آن را استفاده کنید، کبریتی های متوسط و ظریف برای شما کارآمدتر خواهد بود.

پارچه مخمل کبریتی و دامن

دامن بلند پاییزه مخملی

دامن ها در فصول سرد و به خصوص پاییز، کارکرد جذاب تری پیدا می کنند. با انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت دامن پاییزه، می تواند به طور کلی استایل خود را دگرگون کنید. دامن های کلوش با پارچه مخمل کبریتی گزینه ای عالی برای داشتن استایلی منحصر به فرد است. شما می توانید این دامن ها را با انواع لگ و جوراب شلواری بپوشید. اگر این مدل دامن را انتخاب می کنید و قد آن نیز تا زیر زانو است، بد نیست یک نیم بوت به این استایل اضافه کنید.

این پارچه برای دوخت دامن ماکسی نیز مناسب است. همانطور که می دانید این دامن های می توانند استایل رسمی و حتی مجلسی برای شما بسازند. در واقع علاوه بر اینکه برای استایل روزمره در فصل پاییز مناسب هستند، در مهمانی ها نیز همراهی خوبی به شمار می روند. بد نیست در استایل پاییزه همراه با دامن ماکسی، بوت های بلند را امتحان کنید.

شَکت ترندی

یکی از جذاب ترین ترندهای چند سال گذشته برای استایل پاییزه، شکت ها بودند. شکت (shacket) نوعی پیراهن یا شومیز اورسایز زنانه است. در واقع نام این لباس از ترکیب ژاکت (jacket) و پیراهن (shirt) ساخته شده است. شکت ها در نهایت فرمی شبیه به پیراهن مردانه دارند که با پارچه های ضخیم و طراحی اورسایز دوخته می شوند. اگر طرفدار سبک کژوال و یا بوهیمن هستید، یک شکت با پارچه مخمل کبریتی می تواند در استایل شما بدرخشد.

شکت اور سایز زمستانه

شکت های بلند و اورسایز گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان مانتوهای تکراری و معمولی هستند. با انتخاب یک طرح مناسب و ترکیب یک یا چند پارچه مخمل کبریتی، می توانید یک شکت زیبا و شیک مطابق با مد و سلیقه خاص خود داشته باشید. این لباس را می توانید با شلوارهای اسلیم فیت، لگ و بوت های بلند ست کنید. ترکیب شلوارهای لگ جین یا انواع شلوارهای چرم نیز با این شکت مخملی بسیار خاص و خیره کننده خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 1831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پارچه مخمل کبریتی و 6 ایده هیجان انگیز دوخت لباس پاییزه

پارچه مخمل کبریتی یک انتخاب فوق العاده شیک و عالی برای روزهای پاییز است. همانطور که می دانید این پارچه دوست داشتنی هیچ وقت قدیمی نمی شود. علاوه بر این به راحتی با لباس های مختلف ست شده و یک استایل منحصربه فرد برای شما می سازد. از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید و مطمئن باشید این لباس ها تا سالیان سال برای شما قابل استفاده هستند. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و پیدا کردن ایده های جذاب و هیجان انگیز جهت دوخت آن، جذاب و مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی به عنوان یک پارچه کاربردی، طرفداران بسیاری دارد. یقینا شما نیز تا به حال حداقل یک لباس پاییزه محبوب با این پارچه در کمد خود داشتید. همانطور که می دانید، پارچه مخمل کبریتی در دسته خانواده پارچه های مخمل قرار می گیرد. البته تنوع بالای طرح و جنس این پارچه به حدی زیاد است که خود دسته ای مستقل در میان پارچه های مخمل دارد.

خرید پارچه مخمل کبریتی در رنگهای کاربردی

 

پارچه مخمل کبریتی دارای بافت های برجسته عمودی است. در واقع همین خطوط برجسته عمدی ریز یا درشت عامل جذابیت این پارچه محسوب می شود. علاوه بر این، این مدل از پارچه مخمل با همین خطوط عمودی از سایر مدل ها متمایز شده و به اسم مخمل کبریتی شناخته می شود. این پارچه از نظر جنس، طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارد.

در بیشتر موارد پارچه مخمل کبریتی از پنبه ساخته می شود. البته تولید کنندگان در تولید پارچه از انواع الیاف پلی استر و پشم نیز استفاده می کنند. مخمل کبریتی در طیف های رنگی بی شماری تولید می شود و به همین دلیل گزینه ای بی رقیب برای دوخت لباس پاییزه است.

تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

تاریخ نگاران معتقدند در طراحی و تولید پارچه مخمل کبریتی، از پارچه فوستین الهام گرفته شده است. پارچه فوستین تقریبا 200 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و بافتی برجسته و زبر داشت. می توان گفت پس از سال ها فعالان صنعت نساجی در انگلستان قرن هجدهم، موفق شدند مخمل کبریتی را به عنوان یک پارچه شیک و مدرن طراحی و عرضه کنند. البته در بعضی منابع ذکر شده است که شاید این پارچه نام خود را از یک خاندان بریتانیایی با نام Corderoy  گرفته باشد.

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

باید گفت این پارچه در طول سال های 1700 در بین تمام اقشار جامعه بریتانیا محبوبیت زیادی پیدا کرد. در طی قرن نوزدهم این محبوبیت کم رنگ شد و دوباره در طول جنگ جهانی اول مورد توجه قرار گرفت. بد نیست بدانید، پارچه مخمل کبریتی برای مدت کوتاهی به پارچه لباس ‌های پیاده نظام و همچنین یونیفرم مدارس آن دوره تبدیل شد. این پارچه در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت معقولی داشت تا اینکه در دهه 1950 از مد افتاد. در اوایل قرن بیستم مخمل کبریتی مجددا مورد استفاده طبقه کارگر جامعه قرار گرفت.

از آن زمان تا به امروز بارها این پارچه به صورت دوره ای مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل و با توجه به پیشینه این پارچه، می توان گفت هرگز قدیمی نمی شود. در نتیجه شما می توانید برای طولانی مدت از این پارچه بادوام و همه کاره لذت ببرید.

ایده دوخت پارچه مخمل کبریتی

همانطور که اشاره شد، از مخمل کبریتی می توان برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کرد. این پارچه به عنوان یک پارچه پاییزه، بسیار نرم و سبک و تا حدی گرم و ضخیم است. اگر به دنبال ایده ای برای استفاده از این پارچه در استایل خود هستید، مطالعه ادامه مطلب برای شما الهام بخش خواهد بود.

شلوارهای گرم

یکی از بهترین و شیک ترین لباس هایی که می توانید با پارچه مخمل کبریتی بدوزید، شلوار است. شلوارها می توانند جذاب ترین آیتم استایل شما باشند. مخصوصا در روزهای خنک پاییز و حتی زمستان می توان بر کارایی و زیبایی شلوارهای مخمل تاکید کنید. با توجه به اینکه مخمل کبریتی به طور کلی ایستایی خوبی دارد، برای دوخت شلوار بسیار مناسب است.

شلوار با پارچه مخمل کبریتی | فروشگاه آنلاین پارچه نگار

اگر طرفدار شلوارهای اسلیم فیت و تنگ هستید، کبریتی های ریز را انتخاب کنید. برای دوخت شلوار مام استایل با این پارچه به سراغ کبریتی های متوسط بروید. مخمل کبریتی با خطوط درشت و برجسته برای دوخت شلوار بگ و واید لگ مناسب تر است. تنوع بالای این پارچه باعث شده است بتوانید با آن لباس های مختلفی بدوزید.

 

 

مقاله مشابه: اورشرت کبریتی، ترند محبوب جوانان

 

 

مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی

 

معمولا در فصل پاییز با پوشیدن مانتو دچار مشکل می شویم. دلیل آن نیز واضح است، مانتو به اندازه کافی برای روزهای خنک پاییز، گرم نیست. اگر از پوشیدن لباس های گرم زیر یا روی مانتوهای نخی در پاییز خسته شدید، باید یک راه حل جدید امتحان کنید. در واقع اگر یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوی پاییزه انتخاب کنید، این مشکل به راحتی حل می شود. دوخت مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند مانتویی سبک و نسبتا گرم داشته باشید.

مانتو پاییزه مخمل

مانتوهای پاییزه با این پارچه معمولا اورسایز هستند. در واقع می توانید مطمئن باشید این مانتو سنگین نیست و محدودیت حرکتی نیز برای شما ایجاد نمی کند. مانتوهای مخمل را می توانید با انواع شلوار جین و اکسسوری های بافتنی ست کنید. در روزهای سرد نیز به راحتی با اضافه کردن یک پلیور سبک، استایل متفاوتی با این مانتو خواهید داشت.

 

انواع مدلهای پارچه مخمل کبریتی را از اینجا ببینید

 

کت و شلوار رسمی

خیلی از خانم ها ترجیح می دهند برای حضور در محیط های رسمی یا حتی مهمانی ها، کت و شلوار بپوشند. اگر مایلید استایل رسمی خود را برای فصل سرد تغییر دهید، بد نیست پارچه مخمل کبریتی را امتحان کنید. این پارچه فوق العاده و همه کاره برای دوخت کت و شلوارهای رسمی زنانه بسیار مناسب است. با انتخاب یک طرح مناسب، این کت و شلوار می تواند استایل کاری شما را بسازد. با ایجاد تغییراتی در طرح یقه، شما می توانید این کت و شلوار را در مهمانی ها و حتی عروسی نیز بپوشید.

کت و شلوار زنانه با پارچه مخمل کبریتی

فراموش نکنید یکی دیگر از استایل های محبوب و رسمی زنانه، کت و دامن است. مخمل کبریتی برای دوخت کت و دامن های بلند و رسمی یا کوتاه و نیمه رسمی و دخترانه بسیار ایده آل است. با اندکی خلاقیت می توانید یک مدل مناسب برای استفاده در مهمونی های دوستانه و یا استایل شیک کاری داشته باشید. در روزهای زمستان تنها با اضافه کردن یک پالتو یا پانچو مناسب در این کت و دامن می درخشید.

پیراهن مجلسی کلاسیک

معمولا زمانی که از پیراهن مجلسی صحبت می شود، همه به پارچه های براق فکر می کنند. اما اگر شما طرفدار ساده پوشی و استایل مینیمال و یا کلاسیک هستید، پیراهن مجلسی مخمل برای شما بهترین گزینه است. اگر بتوانید یک مدل مناسب پیدا کنید، دنیای بی نهایت پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند در هر مهمانی نگاه همه را به خود جذب کنید.

پیراهن مجلسی ساده

پارچه مخمل کبریتی برای دوخت پیراهن مجلسی کوتاه، بلند، انواع پیراهن های کلاسیک و حتی دخترانه بسیار مناسب است. بد نیست در نظر داشته باشید، مخمل کبریتی درشت برای دوخت لباس فانتزی مناسب تر است. اگر مایلید لباس ساده ای داشته و باشید و برای طولانی مدت آن را استفاده کنید، کبریتی های متوسط و ظریف برای شما کارآمدتر خواهد بود.

 

 

حتما بخوانید: آشنایی با 6 پارچه ترند پاییز 1401

 

 

پارچه مخمل کبریتی و دامن

دامن بلند پاییزه مخملی

دامن ها در فصول سرد و به خصوص پاییز، کارکرد جذاب تری پیدا می کنند. با انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت دامن پاییزه، می تواند به طور کلی استایل خود را دگرگون کنید. دامن های کلوش با پارچه مخمل کبریتی گزینه ای عالی برای داشتن استایلی منحصر به فرد است. شما می توانید این دامن ها را با انواع لگ و جوراب شلواری بپوشید. اگر این مدل دامن را انتخاب می کنید و قد آن نیز تا زیر زانو است، بد نیست یک نیم بوت به این استایل اضافه کنید.

قیمت پارچه پاییزه مخمل کبریتی

 

این پارچه برای دوخت دامن ماکسی نیز مناسب است. همانطور که می دانید این دامن های می توانند استایل رسمی و حتی مجلسی برای شما بسازند. در واقع علاوه بر اینکه برای استایل روزمره در فصل پاییز مناسب هستند، در مهمانی ها نیز همراهی خوبی به شمار می روند. بد نیست در استایل پاییزه همراه با دامن ماکسی، بوت های بلند را امتحان کنید.

شَکت ترندی

یکی از جذاب ترین ترندهای چند سال گذشته برای استایل پاییزه، شکت ها بودند. شکت (shacket) نوعی پیراهن یا شومیز اورسایز زنانه است. در واقع نام این لباس از ترکیب ژاکت (jacket) و پیراهن (shirt) ساخته شده است. شکت ها در نهایت فرمی شبیه به پیراهن مردانه دارند که با پارچه های ضخیم و طراحی اورسایز دوخته می شوند. اگر طرفدار سبک کژوال و یا بوهیمن هستید، یک شکت با پارچه مخمل کبریتی می تواند در استایل شما بدرخشد.

شکت اور سایز زمستانه

شکت های بلند و اورسایز گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان مانتوهای تکراری و معمولی هستند. با انتخاب یک طرح مناسب و ترکیب یک یا چند پارچه مخمل کبریتی، می توانید یک شکت زیبا و شیک مطابق با مد و سلیقه خاص خود داشته باشید. این لباس را می توانید با شلوارهای اسلیم فیت، لگ و بوت های بلند ست کنید. ترکیب شلوارهای لگ جین یا انواع شلوارهای چرم نیز با این شکت مخملی بسیار خاص و خیره کننده خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 1477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

آشنایی با 6 پارچه ترند پاییز 1401

آشنایی با پارچه ترند پاییز 1401 می تواند راهی برای داشتن استایلی جدید و متفاوت باشد. در سال های اخیر روند نگاه جامعه به صنعت مد تغییر کرده است. افراد در عین اینکه به دنبال مدرنیته و تغییرات بنیادین هستند، آرامش و سکون سبک زندگی کلاسیک را نیز طلب می کنند. به همین دلیل در این سالها ما شاهد ترندهایی هستیم که در عین سادگی یادآور سبک های محبوب کلاسیک هستند. پارچه های ترند پاییز 2022 یا 1401 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با این عناصر تعیین کننده در استایل، می تواند به شما در داشتن ظاهری شیک و مطابق مد روز کمک کند. مطالعه این مطلب راهنمای مناسبی برای آشنایی با پارچه های ترند پاییز 1401 و کاربرد آنها در استایل شما است.

پارچه های محبوب پاییز 1401

آشنایی با پارچه های ترند پاییز 2022 می تواند در بهبود استایل شما موثر باشد. به خصوص اگر مایلید یک استایل شخصی منحصر به فرد داشته باشید، آشنایی با این پارچه ها برای شما ضروری است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی 7 پارچه محبوب پاییز امسال بپردازیم.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر یا توییت یکی از جذاب ترین پارچه های ترند پاییز 1401 است. این پارچه معمولا دارای طراحی چهارخانه و شطرنجی است. در واقع مدل های مختلف طراحی این پارچه یکی از فاکتورهای دسته بندی پارچه کشمیر است. همانطور که می دانید، طرح چهارخانه یک طرح پاییزه کلاسیک است. به همین دلیل پارچه کشمیر چهارخونه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس پاییزه محسوب می شود. این پارچه سبک و لطیف تاریخچه ای طولانی دارد و تولید آن به قرن هجدهم باز میگردد. با توجه به مستندات تاریخی، می توان گفت پارچه کشمیر متعلق به فرهنگ اسکاتلندی است.

پارچه پاییزه توییت | فروشگاه پارچه نگار

در تولید این پارچه از الیاف مختلفی مانند اکرلیک، پلی استر و نایلون استفاده می شود. البته در ابتدا پارچه کشمیر با الیاف طبیعی پنبه و پشم تهیه می شد. امروزه نیز این پارچه با الیاف طبیعی طرفداران بیشتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارد. پارچه توییت با توجه به بافت، تنوع رنگ و طرح و وزن کم برای دوخت انواع لباس های روزمره بسیار مناسب به نظر می رسد. شما می توانید از آن برای دوخت کت، شلوار، مانتو پاییزه و انواع شال زنانه استفاده کنید. با استفاده از آستر مناسب، پارچه توییت برای دوخت پالتو نیز اندیکاتور چیست مناسب خواهد بود.

پارچه چرم براق

پارچه های چرم جزو هیجان انگیزترین پارچه های ترند پاییز هستند. در واقع اگر طرفدار مد هستید و به دنبال یک پارچه ترند پاییز برای امسال هستید، بد نیست چرم را امتحان کنید. پارچه چرم دوام بالایی دارد و هیچ وقت جلوه خاص و جذاب خود را از دست نمی دهد. البته باید در نظر داشته باشید، پارچه چرم طبیعی در سال های اخیر جای خود را به انواع پارچه های چرم مصنوعی داده است. مهمترین دلیل برای این تغییر در صنعت مد، کمک به محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات است. علاوه بر این، پارچه چرم مصنوعی تنوع بالایی دارد. این تنوع بی نظیر زمینه را برای ابراز خلاقیت های مختلف در حوزه مد، فراهم کرده است.

اور کت چرم براق

پارچه چرم مصنوعی جزو مشتقات نفتی محسوب می شود. البته ماشین تایپ این پارچه کاربردی و منحصر به فرد شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد. چرم مصنوعی کاملا سبک، زیبا، نرم و عایق رطوبت است. تنوع طرح و رنگ آن نیز باعث شده است در طولانی مدت به یک رقیب جدی برای چرم طبیعی تبدیل شود. در میان پارچه های ترند پاییز امسال، انواع مدل های براق چرم نیز دیده می شود. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع کت و پالتو استفاده کنید. علاوه بر این برای دوخت شلوار، دامن و دستکش نیز بسیار مناسب است. یک کت با پارچه چرم براق با داشتن اندکی درخشندگی می تواند به خیره کننده ترین آیتم استایل شما تبدیل شود.

پارچه شانل زیباترین پارچه ترند پاییز

پارچه شنل با عنوان پارچه بافت نیز شناخته می شود. این پارچه به طور کلی در دسته پارچه تویید قرار می گیرد. البته به دلیل استفاده بسیار برند شنل از این پارچه، آن را با نام شانل می شناسیم. پارچه شانل بافت شباهت زیادی به پارچه بوکله نیز دارد. مهمترین ویژگی این پارچه بافت تار و پودی و برجسته آن است. این پارچه زیبا و منحصر به فرد، خاص ترین پارچه ترند پاییز است. شما می توانید با الهام گرفتن از طراحی و تولیدات برند شنل، لباس های فوق العاده ای با این پارچه بدوزید.

پارچه شانل بافت، پارچه ترند پاییز

در ابتدا این پارچه با الیاف پشمی تولید می شد. پس از گذشت سالها و با پیشرفت صنعت نساجی انواع الیاف پنبه ای و ابریشمی نیز در تولید این پارچه مورد استفاده قرار گرفت. این روزها پارچه شانل بافت را می توانید با الیاف مصنوعی مانند آکریلیک، پلی‌ استر، ریون و اِلفین نیز در بازار مشاهده کنید. بسته به نوع الیاف به کار رفته و بافت این پارچه، ایستایی پارچه شنل می تواند متفاوت باشد. البته در هر صورت این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت های زنانه است. برند شانل از این پارچه برای دوخت انواع کت و دامن و کت و شلوار زنانه شرایط مهاجرت استفاده می کند. همانطور که می دانید، این پارچه شیک و دوست داشتنی هرگز قدیمی نشده و تا سالها می تواند آیتم پرکاربرد استایل پاییزی شما باشد.

پارچه پشمی

پارچه پشمی با تنوع بالا در بافت و رنگ می تواند جذاب ترین پارچه ترند پاییز باشد. این پارچه نرم و دوست داشتنی در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود و می توانید از آن برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید. همانطور که از نام این پارچه مشخص است، از الیاف پشمی تهیه می شود. البته در سالهای اخیر انواع الیاف مصنوعی نیز برای تولید این پارچه به کار گرفته می شوند. این پارچه های بامزه و کرک دار می توانند بهترین همراه شما در روزهای پاییز و زمستان باشند. در واقع پارچه های پشمی نازک و سبک به عنوان بهترین پارچه ترند پاییز، برای دوخت لباس های کژوال بسیار مناسب هستند.

پارچه پشمی ساده

شما می توانید از پارچه های پشمی برای دوخت انواع هودی، ژاکت، دستکش، کلاه، ساق دست و گوش گیر استفاده نمایید. پارچه های پشمی، به خصوص مواردی که دارای الیاف مصنوعی هستنید دوام بسیاری دارند و به راحتی شستشو می شوند. در نتیجه گزینه مناسبی برای دوخت لباس های روزمره به حساب می آیند. پارچه پشمی معمولا چروک نمی شود و در حقیقت کرک های آن هیچ چروکی را نشان نمی دهند. با اضافه کردن یک آستر مناسب می توانید با این پارچه کتی ضخیم و سبک برای زمستان داشته باشید.

پارچه مخمل کبریتی، پارچه ترند پاییز

اگر به دنبال پارچه ای هستید که با آن استایل کلاسیک خود را بسازید، پارچه مخمل کبریتی بهترین است. این پارچه همواره جزو پارچه های ترند پاییز بوده است. در واقع این پارچه کلاسیک با تنوع بالا هر ساله در فصل سرد جایگاه ویژه خود را دارد. پارچه مخمل کبریتی در دسته پارچه های مخملی قرار می گیرد. اما با توجه به تنوع بالا در طرح و رنگ این پارچه، یک دسته مجزا نیز به خود اختصاص داده است. این پارچه لطیف معمولا دارای خطوط برجسته ظریفی از جنس خود پارچه است. به دلیل وجود این خطوط این پارچه را با نام مخمل کبریتی می شناسند.

شومیز پاییزه مخمل کبریتی

 

از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت شلوار، کت، مانتو پاییزه، انواع کت و دامن و سرهمی های زنانه استفاده کنید. این پارچه هرگز قدیمی نشده و به ندرت دچار رنگ دهی می شود. در واقع می توانید یک کت دوخته شده با پارچه مخمل کبریتی را تا سالیان زیادی بپوشید. در هنگام خرید این پارچه به ضخامت پارچه زمینه و خطوط برجسته آن توجه کنید. پارچه مخمل کبریتی با خطوط برجسته حکومت دموکراسی بزرگ برای دوخت لباس های فانتزی مانند سرهمی مناسب تر هستند. اگر به دنبال یک شلوار راحت و گرم برای پاییز هستید، این پارچه را فراموش نکنید.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

پارچه جناغی یا شاه ماهی (Herringbone) در واقع یک طرح پرطرفدار در پارچه های پاییزه است. این طرح خاص و جذاب بر روی پارچه های مختلفی مانند توییت، شانل، فوتر و حتی بعضی از مدل های پشمی اجرا می شود. در طراحی این پارچه از خطوط اریب، برجسته و برخلاف هم استفاده می شود. اگر با دقت به این پارچه ها نگاه کنید، طرح روی آنها شبیه به تیغ ماهی است. این پارچه در رنگ بندی متنوع در بازار موجود است اما معمولا رنگ خاکستری و مشکی آن طرفداران بیشتری دارد. بد نیست بدانید، زمینه این پارچه معمولا روشن تر از طرح های جناغی روی آن است.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

از پارچه جناغی به عنوان یک پارچه ترند پاییز می توانید برای دوخت لباس های رسمی استفاده کنید. این پارچه با طرح ساده و دوست داشتنی معمولا برای دوخت کت های بلند، پالتو و مانتوهای اداری استفاده می شود. پارچه جناغی برای دوخت مانتو شلوار اداری و شلوارهای پارچه ای رسمی زنانه نیز بسیار مناسب است. طرح جناغی مانند چهارخانه بسیار محبوب و پرکاربرد است و هرگز قدیمی نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 1399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پارچه شانل بافت و 6 ایده دوخت لباس پاییزه

پارچه شانل بافت و لباس های پاییزه

پارچه شانل بافت با طراحی خاص و خیره کننده یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه محسوب می شود. اگر به دنبال پارچه ای هستید که بتوانید با آن استایل خود را به طور کلی تغییر دهید، پارچه شنل برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این پارچه در طرح پارچه و رنگ، تنوع بسیار زیادی دارد. بافت منحصر به فرد آن نیز نگاه همه را به سمت خود جلب می کند. در نتیجه با انتخاب یک طرح مناسب از این پارچه و اندکی خلاقیت، می توانید یک لباس شیک و جذاب داشته باشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم چند ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شنل را به شما ارائه کنیم. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و مدل هایی که می توانید با آن لباس بدوزید، بسیار مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه شانل بافت

پارچه شانل بافت (Chanel tweed) به عنوان یک پارچه پرطرفدار برای دوخت لباس های رسمی زنانه شناخته می شود. احتمالا تا به حال حتما با این پارچه یا حداقل نام آن مواجه شدید. یکی از دلایل نامگذاری این پارچه با عنوان شانل، برند شانل است. در واقع این پارچه یکی از پرکاربرترین پارچه ها در طراحی و تولید محصولات کوکو شانل است. این برند لوکس و گرانقیمت در طراحی انواع کت و دامن و کت و شلوارهای زنانه خود، از پارچه شانل بافت استفاده می کند.

به طور کلی پارچه شانل یا بافت، در دسته پارچه های توییت قرار می گیرد. این پارچه بافتی برجسته و تار و پودی دارد. در واقع در هنگام لمس شانل شما می توانید به راحتی الیاف در هم تنیده شده را ببینید و لمس کنید. البته باید گفت، به نظر همین ویژگی این پارچه تا به این حد جذاب کرده است. تاریخچه پارچه بافت به اوایل قرن 19 باز میگردد. در ابتدا برای بافت این پارچه پتانسیل الکتریکی از الیاف پشمی استفاده می کردند. امروزه انواع الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و پلی آمید نیز در تولید این پارچه به کار گرفته می شود.

پارچه شنل زیر دستی خشن و حتی گاهی زبر دارد. با توجه به نوع بافت و الیاف به کار رفته در این پارچه، میزان نرمی و لطافت آن متفاوت است. این پارچه در ضخامت و وزن های مختلفی تولید می شود اما به طور کلی برای فصول سرد کاملا مناسب است.

خرید پارچه شانل مانتویی

ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شانل

همانطور که اشاره شد، پارچه شنل یک پارچه محبوب و پرطرفدار پاییزه است. با مدل های مختلف این پارچه می توانید لباس های متنوعی طراحی کنید. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید این پارچه به عنوان یک پارچه کلاسیک، هرگز قدیمی نمی شود. در واقع اگر یک کت زنانه با پارچه شانل بافت دارید، می توانید تا سالیان سال از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر مایلید با چند مدل لباس پاییزه دیگر که می توانید با این پارچه بدوزید آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما الهام بخش و مفید خواهد بود.

مانتو پاییزه با پارچه شانل بافت

مانتوهای پاییزه معمولا الگوی کولر گازی حاره ای ساده ای دارند و با پارچه های ضخیم دوخته می شوند. در واقع هدف از طراحی این مانتوها، پوشیدن یک لباس سبک و اندکی گرم است. پارچه شانل مانتویی برای دوخت مانتو پاییزه می تواند یک انتخاب جذاب و جدید باشد. این پارچه با داشتن بافت خاص و منحصر به فرد، به راحتی یک مانتوی شیک و خاص برای شما می سازد.

مانتو پاییزه با پارچه شانل | فروشگاه پارچه نگار

با توجه به این که پارچه شانل مانتویی پشت و رو ندارد، می توانید خلاقیت های بیشتری در طراحی مانتوهای پاییزه به خرج دهید. مدل های کوتاه و اورسایز مانتو پاییزه با این پارچه، برای خانم های جوان بسیار ایده آل است. اگر به دنبال مانتویی رسمی هستید، می توانید مدل های راسته و بلند را امتحان کنید. برای خانم هایی که طرفدار استایل رسمی و مانتوهای کتی هستند، این پارچه می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

شلوار با پارچه شانل

شلوارهای پاییزه خاص می توانند آیتم اصلی استایل شما باشند. در واقع اگر مایلید تغییراتی در استایل خود ایجاد کنید و به دنبال یک آیتم چشمگیر می گردید، یک شلوار خاص می تواند نمایانگر سلیقه جزئی نگر شما باشد. شلوارهای دوخته شده با پارچه شانل بافت انتخاب مناسبی برای پاییز هستند. در طراحی این پارچه گرم و سبک از الیاف مختلف علت وجود تگرگ و رنگ های متنوع استفاده می شود. به همین دلیل شلوار شانل، نقش یک آیتم طرح دار و خیره کننده را در استایل شما خواهد داشت.

شلوار پاییزه ضخیم

این پارچه برای دوخت انواع شلوارهای واید لگ، بوت کات و اسلیم فیت مناسب است. با انتخاب یک رنگ و بافت مناسب، می توانید شلواری گرم و جذاب برای روزهای پاییز داشته باشید. اگر پایین تنه شما ظریف و باریک است، از پارچه شنل با طرح های شلوغ و درشت غافل نشوید. در مقابل، اگر در قسمت پایین تنه دچار اضافه وزن هستید، رنگ های تیره، طرح های ساده و مدل های کاملا فیت بدن برای شما مناسب تر است.

پانچو

یکی از هیجان انگیز ترین لباس های ترند پاییز امسال، پانچوها هستند. پانچو لباسی راحت، آزاد و سبک است که با پارچه های ضخیم برای فصل پاییز دوخته می شود. این لباس با فرم شال مانند خود، برای طرفداران استایل کژوال بهترین انتخاب است. شما می توانید به راحتی در تمام طول روز از پانچو سبک و گرم خود در منزل و بیرون از منزل لذت ببرید. پارچه شانل بافت یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پانچو است. فرم بافت مانند این پارچه به زیبایی پانچوهای ساده می افزاید.مدل دوخت پانچو

اگر به دنبال یک آیتم خاص، رسمی و کلاسیک هستید می توانید شنل را نیز امتحان کنید. شنل های زنانه در واقع مدل های رسمی تر پانچو هستند. شنل های تولید شده توسط برند کوکو شانل با این پارچه، یکی از پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شوند. شما می توانید شنل ها را در استایل رسمی و مهمانی های شبانه بپوشید. برای تکمیل استایل خود با پانچو یا شنل، به بوت های بلند نیاز دارید.

کت اسپرت و مجلسی

پارچه بافت با توجه به نخی که در آن به کار رفته، می تواند ایستایی متفاوتی داشته باشد. معمولا این پارچه با الیاف درشت ایستایی بیشتری دارد و برای دوخت لباس های رسمی مانند کت و دامن بسیار  مناسب است. مدل های مختلف شانل با پارچه های ظریف معمولا ایستایی ابرهای کومولونیمبوس کمتری دارند. از این مدل شانل برای دوخت دامن و کت های اسپرت استفاده می شود.

کت مجلسی با پارچه شانل

تنوع مدل های کتی که می توانید با پارچه شنل بدوزید، بی نهایت است. با توجه به سلیقه، سن و کاربرد می توانید انواع کت های بلند، نیم تنه، اسپرت و مجلسی را با این پارچه طراحی کنید. فراموش نکنید پارچه شانل بافت را می توانید با انواع حریر، تورهای اشکی و حتی مخمل و پارچه های کتان و ساتن ترکیب کنید. در واقع این پارچه هم می تواند یک استایل کاملا رسمی و مجلسی برای شما بسازد، هم استایلی کژوال و دخترانه به شما بدهد.

شومیز زنانه

معمولا تصور نمی شود که بتوان با پارچه شانل شومیز زنانه دوخت. باید بدانید این تصور اشتباه است و با اندکی خلاقیت می توانید شومیزهای زنانه زیبایی با این پارچه طراحی کنید. اگر در هنگام خرید به ضخامت و الیاف این پارچه توجه کنید، خواهید دید این پارچه سبک و لطیف برای دوخت شومیز کاملا مناسب است. این پارچه معمولا کاملا نرم و لطیف است و اگر از الیاف زبر تولید نشده باشد، نیاز به آستر کشی ندارد و حس خوبی روی پوست ایجاد می کند.

شومیز زنانه پاییزی

برای دوخت شومیز با پارچه شانل بهتر است به سراغ مدل های ساده بروید. این پارچه با توجه به نوع بافتی که دارد، ممکن است به سرعت نخ کش شده و آسیب ببیند. ایجاد برش های متعدد، الگوهای مدل دار و جا دکمه شاید فرآیند دوخت این پارچه را برای شما دشوار کند. مدل های جلو بسته با یقه های بلند مانند یقه اسکی، برای استفاده از این پارچه به عنوان شومیز بسیار ایده آل است. شومیزهای بلند علاوه بر گرمای بیشتر، گزینه خوبی برای استفاده به جای مانتو هستند.

پیراهن مجلسی با پارچه شانل

همانطور که قبلا اشاره شد، پارچه شانل پارچه ای ایده آل برای دوخت لباس های رسمی است. لباس های مجلسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد و برای دوخت لباس های مجلسی بسیار جذاب است. برای خانم های میانسال و طرفدار استایل کاملا رسمی، پیراهن های ماکسی توصیه می شود. انواع پیراهن های کوتاه میدی نیز با این پارچه فوق العاده قابل طراحی و دوخت است. برای داشتن یک لباس مجلسی خاص و متفاوت با این پارچه، از ترکیب آن با حریر غافل نشوید.

پیراهن مجلسی زنانه

در واقع ترکیب یک پارچه نازک و ظریف با این پارچه ضخیم و بافت دار، استایل خاصی برای شما می سازد. مخصوصا در مدل هایی که دامن های کلوش دارند. برای تنوع می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار نیز در طراحی لباس مجلسی استفاده کنید. اضافه کردن دکمه و یا زنجیرهای طلایی به عنوان اکسسوری روی پارچه شانل می تواند ایده خلاقانه ای باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

9 ترفند عالی برای دوخت پارچه چرم

نکات دوخت پارچه چرم

استفاده از پارچه چرمی برای دوخت و دوز لباس های زنانه همواره مورد توجه خانم های شیک پوش است. شاید شما هم به دوختن لباس چرم با چرخ خیاطی خانگی خودتان فکر کرده باشید. یکی از سوالات رایج مطرح شده این است که آیا می توان با چرخ خیاطی معمولی پارچه چرم دوخت؟ ما اینجاییم تا به شما بگوییم این کار شدنی است.

هر چرخ خیاطی خانگی که کیفیت مناسبی داشته باشد، از پس پارچه های چرم هم بر می آید. شما باید در قسمت تنظیمات، تغییرات ساده ای را انجام دهید تا چرخ خیاطی برای دوخت این پارچه آماده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا 9 ترفند عالی برای دوخت پارچه چرم را به شما آموزش دهیم.

پایه دوخت چرخ خیاطی تان را به پایه مخصوص پارچه چرم تغییر دهید

پایه های معمولی ممکن است به پارچه بچسبند. چسبیدن پایه به پارچه از حرکت پارچه در حین دوخت جلوگیری می کند. خبر خوب این است که برای حل این مشکل یک راه حل ساده وجود دارد. شما می توانید از پایه های تفلون و یا پایه های غلتکی استفاده کنید. هر دوی این پایه ها به حرکت سریع و راحت پارچه چرم در حین دوخت کمک خواهند کرد.

ترفند های دوخت پارچه چرم | پارچه نگار

اصطکاک پایه با پارچه چرم را کاهش دهید

اگر نمی توانید از پایه مناسب چرم استفاده کنید، برای حرکت سریع تر پارچه چرم زیر چرخ می توانید به دو طرف پارچه در حین کار پودر بچه بپاشید. استفاده از پودر بچه سبب می شود که پایه چرخ به پارچه نچسبد.

همچنین می توانید در رو و زیر پارچه در حین دوخت کاغذ نازک قرار دهید. این ترفند نیز به حرکت سریع پارچه زیر چرخ کمک می کند.

یکی دیگر از راه های کاهش اصطکاک پایه و سزح پارچه استفاده از روغن چرخ است. شما بایستی مسیر دوخت را با روغن چرخ ، روغن کاری کنید. در این حالت اصطکاک پایه و پارچه کم می شود.

طول کوک ها در دوخت را تغییر دهید

برای دوخت پارچه چرم از بخیه های دوخت طولانی تر نسبت به حالت معمول استفاده کنید. معمولا طول 3.5 میلی متر برای بخیه روی پارچه چرم مناسب است. البته شما می توانید از هر طول بخیه ای که می خواهید استفاده کنید. در نظر داشته باشید طول بخیه بایستی بیشتر از طول بخیه های معمول قهرمان اسطوره ای باشد.

نحوه ی دوختن پارچه چرم

از سوزن مناسب پارچه چرم استفاده کنید

شما بایستی سوزن های معمولی چرخ خیاطی تان را با سوزن های مختص چرم دوزی تعویض کنید. سوزن چرم یک سوزن سنگین با نوک مخصوص است. طراحی این سوزن ها به گونه ای است که سبب می شوند پارچه چرم به راحتی سوراخ شود. (شما باید به دنبال یک بسته سوزن با لیبل چرم (leather) باشید.)

سوزن مناسب دوخت

سوزنی که برای دوخت پارچه چرم به کار می رود بایستی بسیار تیز و برنده باشد. به طوری که با فرو رفتن درون پارچه یک شکاف کوچک ایجاد کند. سپس نخ مخصوص از این شکاف عبور کند و دوخت روی کار ایجاد شود. هرچه تعداد لایه های روی هم چیده شده پارچه بشتر باشد بایستی نوک سوزنن ظریف تر باشد. نوک ظریف تر سوزن سبب کم شدن سطح تماس و افزایش فشار وارد بر سطح پارچه می شود. در نتیجه پارچه راحت تر سوراخ می شود. سوزن های متداول مورد استفاده برای چرم اغلب شماره های 11، 14 و 16 هستند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از شکستن سوزن در حین کار روی نواحی ضخیم سرزمین مادری پارچه تعجب نکنید. پس همیشه ابزار اضافی در دسترس داشته باشید.

انتخاب نخ مناسب برای پارچه چرم

زمانی که می خواهید یک پارچه چرم بدوزید به هیچ عنوان از نخ پنبه ای استفاده نکنید. علت این است که مواد موجود در چرم نخ را در طول زمان از بین می برد و باعث افت کیفیت نخ می شود. در عوض می توانید از نخ های پلی استر و نایلون استفاده کنید. نخ های مصنوعی، به ویژه نخ پلی استر، قوی تر و با دوام تر هستند.

انتخاب نخ مناسب دوخت

شما همچنین می توانید از نخ های ضخیم تر برای دوخت بخیه های روی کار استفاده کنید. استفاده از این نخ ها چندان ضروری نیست اما به زیبایی ظاهر کار شما کمک زیادی خواهد کرد.

کشش نخ حین دوخت

کم یا زیاد شدن کشش نخ چرخ خیاطی یکی از عواملی است که ممکن است سبب ایراد در ظاهر کار شود. اگر در حین کار مدام با نخ پارگی رو به رو می شوید و یا بخیه روخت روی پارچه جا می اندازد، در کشش نخ دچار مشکل شده اید. در این حالت بایستی کشش نخ را تنظیم کنید. معمولا وقتی که تعداد لایه های پارچه چرم مورد استفاده شما بیشتر شود بایستی کشش نخ را کم کنید.

از چسب استفاده کنید

پیش از دوخت قطعات چرم به هم دیگر مرسوم است که این قطعات محکم کنارهم دیگر قرار بگیرند. این نکته را به خاطر داشته باشید که بر خلاف سایر پارچه ها، برای پارچه چرم نمی توانید از سوزن استفاده کنید. زیرا استفاده از سوزن برای اتصال قطعات روی چرم یک سوراخ دائمی ایجاد می کند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، بجای استفاده از سوزن، پیش از دوختن دو لایه را با استفاده از چسب دو طرفه به هم وصل کنید. همچنین می توانید از گیره کاغذ یا گیره مو هم استفاده کنید.

استفاده از چسب دو طرفه در دوخت پارچه

استفاده از چسب یک روش استاندارد برای دوخت منسوجات چرمی است. اگر به داخل الهه زیبایی درز کالاهای چرمی که به صورت تجاری تولید شده اند نگاه کنید، حتما اثر چسب را مشاهده خواهید کرد.

همیشه در ابتدای کار آزمایش کنید

اشتباه در دوخت پارچه چرمی جبران ناپذیر است. هر کوکی که روی چرم زده می شود، یک اثر دائمی روی پارچه ایجاد خواهد کرد. در نتیجه به راحتی نمی توان اشتباهات دوخت روی پارچه چرمی را اصلاح کرد. به همین دلیل باید از تکه های چرم ضایعاتی برای تست نخ، طول بخیه، کشش و عملکرد کلی چرخ خیاطی استفاده کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که پیش از شروع کار در مسیر درستی قرار داردید.

یک برنامه ریزی خوب داشته باشید

چرخ خیاطی مناسب دوخت چرم

اکثر چرخ خیاطی های خانگی نمی توانند چند لایه چرم قرار گرفته روی همدیگر روم قدیم را بدوزند. پس برای دوخت چرم در منزل کاری را انتخاب کنبد که ساده باشد. محصول انتخابی شما بایستی جزئیات و مناطق حجیم کمی داشته باشد.

اغلب چرخ خیاطی های خانگی تا حداکثر 3 لایه چرم با ضخامت متوسط را پشتیبانی می کنند. در نتیجه پیش از انتخاب الگو بایستی به ضخامت لایه های آن دقت کنید



:: بازدید از این مطلب : 2077
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

کت توییت (کشمیر) و استایل های کلاسیک زمستانی

استایل زمستانه

پارچه توییت، پارچه محبوب زمستانی است که با آن کت ها و پالتوهای کلاسیک و مدرن بسیار زیبایی طراحی و تولید می شود. تنوع محصولاتی که با این پارچه تهیه می شوند بسیار بالا است. یکی از جذاب ترین لباس هایی که با پارچه توییت تولید می شود، کت یقه انگلیسی کلاسیک است. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که بین پالتو و کت زمستانی تفاوت هایی وجود دارد. بارز ترین تفاوت های بین این دو لباس تفاوت در قد و ضخامت آن ها است. کت ها قد کوتاه تری به نسبت پالتوها دارند. همچنین کت ها را می توان در فضاهای داخلی مانند رستوران و خانه به تن داشت. اما پالتوها را به خاطر ضخامت زیادی که دارند در فضاهای داخلی از تن در می آوریم.

کت کلاسیک که خود به تنهایی بسیار زیبا و کاربردی است، با پارچه زمستانی توییت زیباتر نیز می شود. تنوع مدل در این کت ها با تغییر در یقه، مدل جیب، تعداد دکمه ها و مدل آستین انجام می شود. ما در این مقاله نکات و راهکار هایی ارائه خواهیم کرد که بتوان با استفاده از کت توییت، استایل های کلاسیک متنوعی خلق کرد.

کت تویید کلاسیک

کمربند های چرم

به احتمال زیاد همه ما در منزل یک کمربند چرم داریم که اغلب ضابطان دادگستری از آن استفاده نمی کنیم. برای اینکه نتیجه این نکته را به صورت عملی ببینید، کت توییت کلاسیک خود را از کمد بیرون آورده و به تن کنید. کمربند چرم خود را از روی کت به کمر ببندید. کمربند را محکم کنید تا انحنای کمر به خوبی دیده شود. اگر چند چین کوچک به روی کمر کت افتاد، به آرامی آن ها را در جاهای مختلف پراکنده و مرتب کنید. حال در آینه به استایل خود نگاه کنید تا ببینید که فقط با یک کمربند چرمی چگونه استایل کلاسیک خود را نو کرده اید. برای تنوع در استفاده از کمربند، می توانید خود کمربند را گره بزنید تا کمی به روز تر دیده شوید.

کمربند چرمی

استایل های چند لایه

سبک لباس پوشیدن چند لایه برای فصل پاییز و بهار که تغییرات آب و هوایی مراجع تحقیقات مقدماتی زیاد است کاملا کاربردی است. در صورت گرم یا سرد شدن هوا با تنظیم تعداد لباس هایی که به تن کرده اید می توان از گرما و سرما در امان ماند. اما در اینجا ما علاوه بر کاربرد این استایل، به زیبایی و جذابیت آن نیز توجه خواهیم کرد. استایل های چندلایه یکی از سبک های مد و فشن به شمار می رود. پارچه توییت در مقایسه با پارچه فوتر ضخامت کمتری دارد و برای لایه های زیرین این استایل مناسب است. پس بهترین گزینه برای اینکه از زیر پالتو خود بپوشید کت کلاسیک با پارچه توییت است. اگر تعداد لایه های لباستان زیاد است می توانید با بستن یک کمربند پارچه ای، جذابیت استایلتان را دو چندان کنید.

استایل لایه ای با کت تویید

 

کیف های کمری به روی کت توییت

کیف های کمری که این روزها جوان پسند ترین ترند به مراجع کشف جرم حساب می آیند در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کیف کمری خود را به روی کتی که با پارچه توییت دوخته اید، ببندید تا شما نیز یک استایل ترکیبی از لباس کلاسیک و اکسسوری ترندی داشته باشید. برای انتخاب کیف کمری بهتر است که کیف های چرم، جیر و مخمل را مد نظر قرار دهید. زیرا هماهنگی بیشتری با پارچه توییت دارند.

کیف کمری

پیراهن های بلند زمستانی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که پوشیدن پیراهن اوراق قرضه را در هر فصلی ترجیح می دهید، برای فصل زمستان نیز پیشنهاد می کنیم از پیراهن در استایلتان استفاده کنید. نگران هوای سرد زمستان نباشید، می توانید از روی پیراهن، کت کلاسیک خود را که از جنس پارچه توییت (کشمیر) است بپوشید. پارچه پیراهن را می توانید از جنس های متنوع در نظر بگیرید. پارچه های حریر و سیلک به خاطر ظرافتی که دارند بسیار چشم نواز هستند. این ترکیب زیبا استایل شما را دگرگون می کند و بسیار شیک به نظر خواهید رسید. در این استایل می توانید علاوه بر کت توییت، از پالتو نیز استفاده کنید.

پیراهن و کت زمستانه

 

شال و روسری در کنار کت با پارچه توییت

اکسسوری های زمستانی بسیار متنوع هستند. ما در اینجا قصد داریم که از ترکیب شال و روسری در استایل زمستانی صحبت کنیم. شال های پشمی مانند شال موهر و شال کشمیر هر ساله در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند. برای کت های کلاسیک از جنس پارچه توییت می توان از شال های پشمی استفاده کرد. اما یک انتخاب لوکس و جذاب دیگر، استفاده از روسری سلب آزادی ابریشمی به روی کت توییت است. روسری ابریشمی طرحدار را می توانید همانند شال پشمی، دور گردن خود بپیچید. اطمینان داشته باشید که استایل زمستانی شیکی خواهید داشت.

دستمال گردن در استایل زمستانه

کیف کراس بادی

برخی از خانم ها به خاطر ضخامت و پف دار بودن لباس های زمستانی، از استفاده کیف های کراس بادی اجتناب می کنند. ما در اینجا به شما توصیه می کنیم تا از پارچه توییت برای دوخت کت زمستانی استفاده کنید تا علاوه بر گرمای پارچه، از ضخامت کم آن نیز لذت ببرید. کت های کلاسیک توییت به خاطر ظرافت بیشتر و ضخامت کمتر برای استفاده با کیف کراس بادی بسیار مناسب هستند. به تصاویر زیر دقت کنید تا متوجه شوید که کیف کراس بادی در استایل های مختلف جذابیت های خاص خود را دارد.

کیف کراس بادی



:: بازدید از این مطلب : 1506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پیشنهاد هایی با پارچه خز برای پلاس سایزها

پارچه خز و پیشنهاد هایی برای پلاس سایزها

پارچه خز به عنوان اولین پارچه ای که انسان برای پوشاندن خود و محافظت از بدنش استفاده کرد، شناخته می شود. پارچه خز طبیعی معمولا از پوست حیواناتی مانند روباه، خرگوش و سمور تولید می شود. این پارچه در صنعت پوشاک قدمتی طولانی دارد. به شکلی که پس از رشد این صنعت و همه گیر شدن لباس های مختلف، بسیاری از افراد از آن به عنوان نشانه ای از قدرت و ثروت استفاده می کردند. اگر قصد خرید پارچه خز و یا انتخاب یک لباس خز را دارید مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

نقش پر رنگ و همیشگی پارچه خز در صنعت مد

پارچه خز در دنیای مد و فشن | پارچه نگار

با گذشت سال ها، حضور پارچه خز در صنعت پوشاک شکل دیگری به خود گرفت و خزهای مصنوعی تولید شده از پلی استر و الیاف مصنوعی وارد بازار شدند. لباس های تولید شده از پارچه خز امروزه بخش مهمی از مد و ترندهای روز را تشکیل می دهند. به عنوان مثال کارل لاگرفلد به عنوان یکی از مطرح ترین طراحان جهان بارها با استفاده از ترکیب پارچه خز و چرم فشن شوهای بسیاری بر پا کرده است.

معمولا استفاده از لباس های تولید شده از پارچه خز به دلیل حجیم بودن، به اتاق متحرک افراد پلاس سایز توصیه نمی شود. نکته مهم این است که نباید اجازه دهید سایز شما، شما را محدود کند. به عنوان یک خانم پلاس سایز اگر به خرید پارچه خز و لباس های خز و گرمای مطبوع آنها علاقه دارید، بهتر است بدون نگرانی به دنبال علایق خود بروید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند در این مسیر انتخاب های بهتری داشته باشید. اگر مایلید در مورد چگونگی استفاده از لباس های تولید شده از پارچه خز در استایل خود اطلاعاتی بیشتری کسب کنید، این مطلب برای شما کاربردی و الهام بخش خواهد بود.

یک کت خز با قد مناسب انتخاب کنید

کت خز کوتاه مناسب پلاس سایز ها

اگر مایلید برای تهیه یک کت یا پالتو اقدام به خرید پارچه خز کنید بهتر است ابتدا در مورد قد آن تصمیم بگیرید. اگر قد کوتاهی دارید به طور کلی کت های بلند و متوسط با قد زیر زانو چندان مناسب شما نیست. بهترین گزینه برای شما کت های نیم تنه و کوتاه است.

برای پوشیدن کت های کوتاه می توانید از شومیزهای کاملا متناسب و فیت بدن یا لباس ها و پلیورهای تنگ استفاده کنید. اگر قد لباسی که برای زیر کت خود انتخاب می کنید به اندازه ی کافی بلند باشد، باعث می شود کشیده تر به نظر برسید. علاوه بر این، این استایل خطوط انتقال برق کاملا مناسب فعالیت های روزمره و محیط های نیمه رسمی خواهد بود.

اگر قد متوسط یا بلندی دارد بهتر است کت شما قدی تا بالای زانو داشته باشد. اگر به عنوان یک خانم پلاس سایز قصد دارید یک کت با پارچه خز بپوشید، بهتر است دکمه های آن را باز بگذارید تا با ایجاد یک خط عمودی در جلوی لباس، کمی کشیده تر به نظر برسید.

کت های خیلی بلندی که از پارچه خز تولید شده اند تنها مناسب محیط های بسیار رسمی و مهمانی هستند. اگر قصد پوشیدن یک کت بلند را دارید بهتر است از کفش یا بوت پاشنه بلند استفاده کنید.

با رنگ های پارچه خز آشتی کنید

شناخت رنگ های خز

هنگام خرید پارچه خز بد نیست تنوع بی نظیر آن را مد نظر داشته باشید. به طور کلی رنگ های تیره و طرح های عمودی در کشیده تر به نظر رسیدن شما موثر خواهند بود. اگر مایلید یک کت رنگ روشن بپوشید بهتر است در انتخاب بلوز و شلوار به سراغ رنگ های تیره بروید. این کار کمک می کند با ایجاد خطای دید دو رنگ متضاد، لاغر تر به نظر برسید.

در انتخاب جلیقه تولید شده از پارچه خز، به رنگ شومیز یا بافتی که قصد دارید در زیر آن بپوشید، دقت کنید. استفاده از شومیز و جلیقه خز هم رنگ باعث می شود بالا تنه شما لاغرتر به نظر برسد. اگر مایلید توجهات را به سمت بالا تنه جلب کنید بهتر است از شومیز و جلیقه با رنگ های متضاد استفاده کنید.

اگر قصد دارید استایل خود را با یک لباس تولید شده از پارچه خز به طور کلی دگرگون کنید، بهتر است به سراغ خرید خزهای طرح دار بروید. خزهای مصنوعی با تنوع بی نظیری در رنگ و طرح به بازار عرضه می شوند و شما می توانید با یک انتخاب دقیق یک استایل منحصر بفرد برای خود بسازید.

لباسی با تزئینات پارچه خز انتخاب کنید

لباس زمستانه با تزیینات خز

لباس های خز به عنوان ترند پاییز و زمستان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اما بسیاری از خانم ها نگران این هستن که شاید با لباس های خز و حجیم، چاق به نظر برسند. اگر پلاس سایز هستید و از پوشیدن لباسی که از پارچه خز تولید شده است هراس دارید. بهترین انتخاب برای شما لباس هایی است که تزئینات خز دارند. معمولا از پارچه خز برای تزئین دور یقه و آستین لباس های بافتنی ظریف استفاده می شود. شما می توانید با انتخاب لباس گرم و ظریفی که تزئینات خز دارد هم نگرانی خود را نسبت به چاق تر به نظر رسیدن رفع کنید و هم کاملا مطابق مد پیش بروید. در واقع اگر قصد خرید پارچه خز را دارید می توانید از آن به عنوان خرجکار نیز استفاده کنید.

کت چرمی بلند زیبا

کاپشن های چرمی که در آن ها پارچه خز به عنوان آستر و خرجکار استفاده شده است، می توانند یکی بهترین انتخاب ها باشد. این کاپشن ها معمولا با چرم های تیره و خزهای روشن طراحی می شوند. تضاد به کار رفته در رنگ آنها می تواند ظاهر شما را آراسته تر کند و باعث آسفالت دستی شود لاغرتر به نظر برسید.

جلیقه های خز را فراموش نکنید

جلیقه خزدار زیبا

جلیقه های تولید شده از پارچه خز در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. می توانید با توجه به استایل خود یک لباس پلیور ساده و شیک در زیر این جلیقه ها بپوشید و در تمام پاییز و زمستان استایل خاص و خیره کننده ای داشته باشید.

ترکیب خز و پارچه چرم

جلیقه های تولید شده از پارچه خز را می توانید با لباس های مختلفی ترکیب کنید. این جلیقه ها در استایل خانم های پلاس سایز تقریبا کارکردی مانند لباس هایی با تزئینات خز را دارد. برای اینکه در این استایل کشیده تر به نظر برسید بهتر است دکمه یا زیپ جلیقه خود را باز بگذارید. از یک بلوز و شلوار هم رنگ در زیر آن استفاده کنید.

در هنگام خرید پارچه خز برای دوخت جلیقه به دنبال مدل های تک رنگ طرح پوست حیوانات باشید. در نظر داشته باشید ست کردن جلیقه های تک رنگ بسیار آسان است. استفاده از جلیقه های خز با طرح پوست حیوانات به شما کمک می کند یک کالای تولیدی آیتم خاص به استایل خود اضافه کنید.

هودی و سویشرت خز، مناسب خانم های جوان

هودی خز مناسب پلاس سایز ها

اگر به خز علاقه دارید و مایل نیستید لباس های حجیم بپوشید. هودی و سویشرت برای شما گزینه های ایده آلی محسوب می شوند. اگر قصد خرید پارچه خز برای دوخت هودی و سویشرت را دارید بهتر است به سراغ خزهای پرز کوتاه بروید. خز پرز کوتاه در نسبت به سایر مدل های خز حجم کمتری دارد. این لباس های گرم و زیبا مناسب دختران نوجوان و خانم های جوان است که مایلند استایلی اسپرت و مناسب استفاده روزمره داشته باشند.

هودی و سویشرت را می توانید با انواع شلوار جین، کتان و لگینگ ست کنید. برای اینکه استایل خود را تکمیل کنید از کفش های کتانی و پاشنه تخت و یا نیم بوت استفاده کنید.

پانچو و شال با پارچه خز، کاربردی و شیک

شال و پانچو با پارچه خز

یکی دیگر از لباس های فوق العاده زیبایی که از خز تولید می شود و برای خانم های پلاس سایز بسیار مناسب است. پانچو و یا شال های پهن خز است. می توانید از شال های پهن خز به عنوان یک اکسسوری خاص در مهمانی ها استفاده کنید.

اگر مایلید یک آیتم فوق العاده در استایل خود داشته باشید، پانچو خز می تواند بهترین انتخاب باشد. شلوار و بوت بلند چرم، استایل فوق العاده ی شما با پانچو را تکمیل خواهد کرد. با توجه به این که برش پانچو بسیار ساده است. هنگام خرید پارچه خز مناسب برای این مدل، خزهای پرز بلند و خاص را انتخاب کنید.

کمربند، اکسسوری فوق العاده

کمربند به عنوان یک اکسسوری کاربردی می تواند به طور کلی به لباس خز شما ظاهری جدید ببخشد. اگر نگران هستید که جلیقه ی خز ظرافت اندام شما را می پوشاند، یک کمربند پاسخ قطعی نگرانی شما خواهد بود.

ترکیب خز و کمربند چرم همیشه شیک و زیبا بوده است. در نتیجه شما می توانید با اضافه کردن یک کمربند به استایلتان زیبایی آن را چند برابر کنید. در انتخاب کمربند رنگ آن را با سایر اکسسوری های چرمی مانند کفش و یا بند ساعت، هماهنگ کنید



:: بازدید از این مطلب : 1742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

اورشرت کبریتی، ترند محبوب جوانان

اورشرت کبریتی

اورشرت ( Overshirt ) را اگر بخواهیم به فارسی ترجمه کنیم، کلمه روپیراهنی به دست می آید که چندان شناخته شده و یا خوشایند نیست. پس در ادامه مقاله از کلمه اورشرت استفاده می کنیم. اورشرت به دسته ای از پوشاک زنانه و مردانه گفته می شود که از روی بلوز و پیراهن ها پوشیده می شود. اورشرت انواع مختلفی دارد اما پرطرفدارترین نوع آن مشابه پیراهن مردانه می باشد. اورشرت هایی که با پارچه های ضخیم دوخته می شوند مانند اورشرت کبریتی برای فصول سرد سال مناسب هستند. پارچه هایی مانند کتان، پارچه مخمل، پارچه کبریتی و غیره برای فصل های پاییز و زمستان مناسب هستند.

اورشرت در سال های اخیر تبدیل به ترندی جذاب شده است. این  لباس محبوب جوانان و نوجوانان دوستدار مد و فشن است. از سویی دیگر پارچه کبریتی یکی از پارچه های پاییز و زمستان است که در دو سال گذشته لوکوموتیو چیست پرمصرف بوده است. این پارچه اغلب بین جوانان و نوجوانان محبوب است. اورشرت کبریتی، لباسی است که برند های مختلف خارجی مانند زارا، منگو، اچ اند ام، استرادیواریوس و غیره در مجموعه لباس های خود دارند. این لباس های جوان پسند برای استایل های مختلف مناسب و کاربردی است.

پارچه کبریتی

تعریف کلی اورشرت

اورشرت پوشاکی ترکیبی بین پیراهن مردانه و ژاکت می باشد. این نوع پوشاک با پارچه ای ضخیم تر از پارچه های پیراهن مردانه تولید می شود. این لباس به طور محسوسی سنگین تر از پیراهن مردانه است و دوام و ماندگاری بیشتری دارد. اورشرت ها بسیار کاربردی هستند و وجود آن ها در کمد لباس افرادی که استایل های غیررسمی را ترجیح قطران ذغال سنگ می دهند، کاملا ضروری است. این قابل احتراق لباس هنگام تغییرات فصلی بسیار تطبیق پذیر است. یعنی می توان هم آن را روی یک بلوز و یا زیر یک پالتو به تن کرد.

استایل کژوال

اورشرت کبریتی بلند

این لباس های بلند جایگزین مناسبی برای مانتو های پاییزه می باشند. پارچه کبریتی گاز آمونیاک به خاطر ضخامتی که دارد برای اور شرت ها بسیار مناسب است. درز پهلوی اورشرت خود را می توانید به شکل ساده و یا هلالی بدوزید. اگر به مدل لباس ها دقت کنید متوجه می شوید که اورشرت های کبریتی جیب های روکار بزرگی دارند. این لباس را می توانید با بلوز یقه اسکی و دامن مدادی ترکیب کنید. در این صورت استایل جذابی برای پاییز خواهید داشت.

اورشرت بلند

چند رنگ پارچه کبریتی در یک لباس

یکی از طرح های خلاقانه که در دهه 90 میلادی از آن بسیار استفاده می شد، لباس های چند رنگ بود. به این معنی که تکه های مختلف یک لباس از رنگ های متنوع انتخاب می شدند. این طرح که مجدد به استایل ها بازگشته است، برای لباس های ساده ای مانند اورشرت ها بسیار مناسب است.مخصوصا اورشرت هایی که با پارچه کبریتی دوخته می شوند. پارچه کبریتی به خاطر ضخامت و انعطاف ناپذیری، بهتر است که برای لباس های جذب یا ساسون دار استفاده نشود. به همین دلیل است که ترکیب رنگ ها برای این لباس ها کود شیمیایی انتخاب هوشمندانه تری است.

پارچه کبریتی های رنگارنگ

پیراهن های مردانه، پیش زمینه تولید اورشرت ها

اگر دقت کرده باشید اغلب اورشرت ها مشابه پیراهن های مردانه هستند. این شباهت به دلیل استفاده درجه دگرگونی همیشگی از پیراهن های مردانه به عنوان لباس رویی توسط مردان و زنان می باشد. در واقع پس از اینکه پوشیدن پیراهن های مردانه به روی تی شرت بین زنان و مردان همه گیر شد، لباسی با عنوان اورشرت طراحی و تولید شد. این لباس تولید شده ظرافت های پیراهن مردانه را ندارد، زیرا از پارچه های ضخیم تر برای تولید آن استفاده می شود. اما ظاهر کلی آن بسیار شبیه به پیراهن مردانه است.

پیراهن مردانه

اورشرت کبریتی کوتاه

این دسته از پوشاک به دلیل این که به عنوان لباس رویه شناخته می شوند، می توانند بسیار کوتاه نیز باشند. چه آن ها را از روی لباس های خود بپوشید و چه از زیر پالتو بپوشید. همیشه لباس دیگری علاوه بر اورشرت برای محافظت خود در برابر سرما به تن دارید. این لباس های کبریتی کوتاه را می توان با انواع پیراهن، بلوز، تاپ و یا تی شرت ست کرد و از نتیجه خرسند بود.

کت کوتاه

اورشرت کبریتی در استایل های متنوع

اگر فکر می کنید که ست کردن این لباس با دیگر لباس ها بسیار سخت است، به تصاویر پایین دقت کنید. اگر طرفدار استایل های کژوال هستید، مطمئن باشید که این لباس را می توانید با بقیه لباس های کمدتان ترکیب کنید. پیراهنی آزاد و چهارخانه به تن داشته باشید یا بلوز و شلواری اور سایز، فرقی نمی کند. اورشرت کبریتی تکمیل کننده استایل شما خواهد بود.

استایل های متنوع با پارچه کبریتی



:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()